19. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’den Anlamlı Kapanış

Bodrum Klasik Müzik Derneği tarafından düzenlenen 19. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali, hafızalardan uzun süre silinmeyecek bir konserle son buldu.

19. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’den Anlamlı Kapanış
19. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’den Anlamlı Kapanış
19. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’den Anlamlı Kapanış

Bodrum Klasik Müzik Derneği tarafından düzenlenen 19. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali, hafızalardan uzun süre silinmeyecek bir konserle son buldu.

Sanat Yömetmeni Piyanist Eren Levendoğlu ve Sanat Danışmanı Piyanist Gülsin Onay’ın girişimleri ile 19 yılı geride bırakan Festival, Bosfor Turizm’in ana sponsorluğunda gerçekleştirildi…

Bu yıl, 18 Temmuz – 14 Eylül tarihleri arasında izleyici ile buluşan 19. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali, Şef Işın Metin yönetimindeki Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası & Piyanist Gülsin Onay ve Arpist Alara Acar’ı, “TAŞTA” konserleri kapsamında, 2 bin 500 yıllık Antik Taş Ocağı’nda misafir etti. Nocturne ve Roas Hotel’in destekleriyle, klasik müzikseverle buluşan konser, büyük beğeni topladı.

Festival başladığından beri klasik müzikseverlerin ilgiyle beklediği konserde, festivalin destekçileri arasında yer alan geçen yıl kaybettiğimiz, ‘Festival Dostu’ Mimar Murat Artu, kapanış konserinde sevenleri tarafından anıldı. Yıldızların altında başlayan gecede, W.A Mozart, Claude Debussy ve Philip Glass & Michael Riesman’a ait eserler seslendirildi. Bestesi Philip Glass, düzenlemesi Michael Riesman’a ait “The Hours” A Suite in Three Movements – 3rd movement’ adlı eser ise Murat Artu’a ithaf edildi.

Müzisyenler, klasik müzikseverlere muteşem bir gece yaşattı

Solistler Gülsin Onay, Alara Acar ve Işın Metin yönetimindeki BGSO, Gümüşlük’ün 2 bin 500 yıllık tarihi mekânın sahnesinde klasik müzikseverlerce ayakta alkışlandı. Yoğun ilginin olduğu konser, Bodrum’un sanat çevrelerini de biraraya getirdi. Program, Murat Artu’nun bir videosunun projektör aracılığıyla izleyiciye sunulmasıyla başladı. Ardından, 1994’te kurulan, yurtiçi ve dışında birçok önemli konserler vererek ülkemizi temsil eden Şef Işın Metin yönetimindeki Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası (BGSO), Gümüşlük’teki tarihi mekânın sahnesine, W.A. Mozart’ın sevilen bir serenatı ile çıktı. Bestecinin “Serenade No.13 in G Major, K. 525 – “Eine Kleine Nachtmusik” başlıklı bu eserinin ardından Arpist Alara Acar, sahnede yerlerini alarak Claude Debussy’nin, “Danse sacrée et danse profane” for Harp and String Orchestra’ adlı eserini Işın Metin yönetimindeki BGSO eşliğinde seslendirdi.  Genç Arpist Alara Acar’ın, sergilediği performans görülmeye değerdi. Gecenin ilk yarısında seslendirilen bu iki eserin ardından programa ara verildi.

Eren Levendoğlu, “The Hours” ile alkış aldı

Gecenin ikinci yarısı ise Philip Glass’ın bir bestesiyle başlandı. Michael Riesman düzenlemesi ile sunulan Philip Glass imzalı eser, “The Hours” A Suite in Three Movements – 3rd movement” başlıklığını taşıyordu. Festival Sanat Yönetmeni Piyanist Eren Levendoğlu tarafından icra edilen yapıt, Murat Artu’nun da en sevdiği eserlerden biri olduğu için ayrı bir önem taşıyordu. Bu eserde de Arpist Alara Acar, BGSO ile birlikte Eren Levendoğlu’na eşlik etti. Programdaki son eser yine W.A Mozart’un bir yapıtı idi. “Piano Concerto No. 12 in A major, K.414” başlıklı bu eser, Piyanist Gülsin Onay tarafından BGSO eşliğinde seslendirildi.

Gülsin Onay, bis yaparak “Nocturne”yi seslendirdi

Devlet Sanatçısı Gülsin Onay’ın icrasını ayakta alkışlayan izleyicilerin yoğun talebi üzerine tekrar piyanonun başına gelen sanatçı, bis yaparak bu defa W.A. Mozart’ın “Nocturne” adlı yapıtını seslendirdi. Daha sonra sanatçılara, sponsor ve emeği geçenlere çiçek verildi.

Sibel Köse’den sürpriz

Antik Taş Ocağı’ndaki gecenin bir de sürprizi vardı. Murat Artu’nun eşi Eren Artu sahneye gelerek gecenin önemine dair bir konuşma yaptı. Eren Artu, konuşmasının ardından Caz Sanatçısı Sibel Köse’yi sahneye davet etti. Köse de projektör gösterisi eşliğinde sürpriz bir eser seslendirerek alkış aldı. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali, alkış yağmuru altında bir sonraki yıla kadar kapılarını sanatseverlere kapattı.

Gülsin Onay; İyi Niyet Elçimiz

Müzikal dehası ve sempatikliğiyle genç kuşak müzisyenlerin her zaman örnek aldığı Gülsin Onay, eğitimci yanıyla da öne çıkıyor. "Harika çocuk" olarak başladığı müzik yaşamını dünyanın önemli orkestraları ve şefleriyle çalışmalar yaparak sürdüren Gülsin Onay, uluslararası alanda istisnai bir Chopin icracısı olarak kabul görüyor. Ayrıca besteci Ahmed Adnan Saygun'un dünya çapında en güçlü yorumcusu olarak tanınan sanatçımız, Saygun'un eserlerinin dünyaya tanıtılmasına ve sevilmesine öncülük etti. Türkiye devleti tarafından verilen ‘Devlet Sanatçısı’ unvanının da sahibi olan piyano virtüözümüz, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası solisti ve Bilkent Üniversitesi'nin de sürekli sanatçısı. Onay, 2003 yılından beri UNICEF Türkiye ‘İyi Niyet Elçisi’ unvanına da sahip.

Gülsin Onay'ın uluslararası müzik kariyeri Venezuela'dan Japonya'ya uzanan bir coğrafyada 5 kıtada 80 ülkeyi kapsar. Sanatçı, Marguerite Long–Jacques Thibaud (Paris) ve Ferrucio Busoni (Bolzano) de dâhil olmak üzere başlıca uluslararası yarışmalarda kazandığı ödüllerle uluslararası müzik kariyerine başladı. Dünyanın belli başlı tüm müzik merkezlerinde dinleyicilerle buluşan piyanist, Dresden Staatskapelle, İngiliz Kraliyet Filarmoni, Philharmonia Orkestrası, İngiliz Oda Orkestrası, Japon Filarmoni, Münih Radyo Senfoni, Saint Petersburg Filarmoni, Tokyo Senfoni, Varşova Filarmoni, Viyana Senfoni gibi önemli orkestralarla konserler vermiştir. Birlikte çaldığı şefler arasında Vladimir Ashkenazy, Erich Bergel, Michael Boder, Andrey Boreyko, Jorg Faerber, Vladimir Fedoseyev, Edward Gardner, Neeme Jarvi, Emmanuel Krivine, Ingo Metzmacher, Esa-Pekka Salonen, Jose Serebrier, Vassily Sinaisky, Stanislaw Wislocki ve Lothar Zagrosek yer almaktadır.

Amsterdam Concertgebouw, Berlin Filarmoni Salonu, Viyana Konzerthaus, Londra Queen Elizabeth Hall ve Wigmore Hall, Paris Salle Gaveau, Washington DC National Gallery of Art ve New York Miller Theater, sanatçının konser verdiği salonlardandır. Onay; Berlin, Varşova Sonbaharı, Granada, Würzburg Mozart Festivali, Newport, Schleswig-Holstein, İstanbul gibi dünyanın önemli müzik festivallerinde yer almaktadır.

Alara Acar; “Yarının Kadın Yıldızları”ndan biri

Kapanış konserinin Festival için bir diğer önemi ise Arpist Alara Acar’ın da bu konserde yer alıyor olması idi. Alara Acar, festivalin ana misyonu olan, genç yetenekler için oluşturulan GFA yurtdışı fonuyla kariyerini sürdüren bir sanatçı. Genç Arpist, daha önce de İstanbul Müzik Festivali ve TSKB tarafından “Yarının Kadın Yıldızları” arasında gösterilmiş ve 14 genç kadın müzisyen arasında adını duyurmuştu.

1995 yılında İzmir’de doğan Alara Acar, arp eğitimine 2006 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda İpek Mine Sonakın’ın öğrencisi olarak başladı. 2014 yılında Hochschule für Musik Franz

Liszt Weimar’da önce Erasmus programı kapsamında sonra da okulun öğrencisi olarak Mirjam Schröder’le çalıştı. 2017 yılında İtalya’nın Treviso şehrinde düzenlenen Giovani Musicisti yarışmasında üçüncülük ödülüne layık görüldü.  2018’de André Caplet’nin Conte Fantastique adlı eserini Staatskapelle Halle’nin akademi orkestrası eşliğinde seslendirdi.

Türkiye’de Erdem Çöloğlu yönetimindeki MSGSÜ Filarmoni Orkestrası ve Cem Mansur yönetimindeki Türkiye Ulusal Gençlik Filarmoni Orkestrası gibi orkestraların yanı sıra Nicolas Pasquet ve Marek Janowski gibi değerli orkestra şeflerinin yönetimindeki Weimar Üniversite Orkestrası, Jenaer Philharmonie, Loh-Orchester Sondershausen, Thüringer Symphoniker Saalfeld - Rudolstadt gibi Almanya’daki orkestralarda da yer alan Alara Acar, eğitimine Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar’da Andreas Wehrenfennig’in öğrencisi olarak devam etti. Sanatçı, Hochschule für Musik und Theater Rostock'ta master programını tamamladı ve doktora eğitimine devam ediyor.