Oda Müziğinin Parlayan Yıldızı BEGOA Ensemble Gümüşlük’teydi

2
Notice: Undefined index: rate in /home/bodrumpusula/public_html/wp-content/themes/publisher/includes/functions.php on line 4794

Denizbank ana sponsorluğunda gerçekleştirilen 14. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, 25 asırlık tarihi taş ocağının büyülü atmosferinde BEGOA Ensemble’ı konuk etti. Geçtiğimiz yıl bir araya gelen topluluk, şimdiden oda müziğinin Türkiye’de aranılan gruplarından biri haline gelirken, Gümüşlük’te seyircinin büyük beğenisiyle karşılandı.

14.Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivalinde Taşta, Kumda ve Suda başlığı altında 3 ayrı konseptte sürdürülen, yerli ve yabancı müzisyen ve toplulukların yer aldığı konser serileri, Bodrum’da müzikseverlerin büyük ilgisiyle devam ediyor. 6 hafta sürecek olan festivalin antik taş ocağındaki sahnesinde geçtiğimiz akşam bir konser veren piyanolu beşli BEGOA Ensemble, adını üyelerinin baş harflerinden alan, Mayıs 2016’da kurulmuş bir oda orkestrası. Farklı kurumlarda çalışan müzisyenlerden oluşan topluluk, bu alanda dinleyicisine küçük de olsa bir katkıda bulunmak, geniş oda müziği repertuarını keşfetmek ve çok sık seslendirilmeyen eserleri dinleyicinin beğenisine sunmak amacıyla bir araya gelmiş.

 

Kemanlarda Erkin Onay ve Özgür Baskın, viyolada Ali Başeğmezler, çelloda Gökhan Bağcı ve piyanoda Başar Can Kıvrak’tan meydana gelen BEGOA Ensemble, yıldızların altında gerçekleşen konserde seyircinin karşısına iki eserle çıktı. Her ikisi de piyanolu beşli için yazılmış eserler, Dmitri Shostakovich ve Johannes Brahms imzasını taşıyordu.

 

Oda müziği sevenler için bulunmaz fırsattı

Tarihi taş ocağındaki konserde BEGOA Ensemble, ilk olarak Dmitri Shostakovich’in piyanolu beşli için yazdığı, “Piano Quintet in G minor, Op 57” adlı eserine yer verdi. Bu eser, şu bölümlerden oluşuyordu; I. Prelude: Lento – Poco più mosso – Lento; II. Fugue: Adagio; III. Scherzo: Allegretto; IV. Intermezzo: Lento ve V. Finale: Allegretto. Gece, aranın ardından Johannes Brahms’ın yine piyanolu beşli için yazılmış bir eseriyle devam etti: “Piano Quintet in F minor, Op. 34a”. Dört bölümden oluşan eser şu başlıkları taşıyordu; I. Allegro non troppo; II. Andante, un poco Adagio; III. Scherzo. Allegro – Trio; IV. Finale. Poco sostenuto – Allegro non troppo.

 

Gümüşlük’te seyirci önüne çıkan 5 yetenekli genç müzisyenimizden oluşan BEGOA Ensemble üyeleri, konserlerine ülkemizin çeşitli şehirlerinde, piyanolu oda müziği eserlerinden yaptıkları seçkilerle devam edeceklerini açıkladılar. Çok sayıda klasik müzikseverin izlediği konser, özellikle oda müziği meraklıları için bulunmaz bir fırsat niteliğindeydi.

Bunları da beğenebilirsin Yazarın diğer kitapları

Yorumlar